DR Ung

Beskrivelse af projektet

Dette er mit afsluttende projekt på uddannelsen som multimediedesigner. Det er lavet i samarbejde med Danmarks Radio, mere specifikt DR Ung Digital afdelingen. Projektet er lavet i samarbejde med en medstuderende.

DR's tilbud til unge er lige nu at finde på mange forskellige kanaler og platforme, og er dermed meget fragmenteret. DR havde derfor et ønske om at få udviklet en digital løsning, som kunne samle alt deres indhold målrettet unge mellem 15 og 31 år på én platform.

DR Ung billede
DR Ung billede

Overvejelser

Vi gjorde os mange overvejelser undervejs i forløbet. Derudover interviewede vi både en masse ansatte på DR og folk fra målgruppen, for at finde frem til, hvordan vi kunne kombinere begge parters ønsker i en samlet løsning. Da vi havde fundet frem til et koncept og lavet en mockup, testede vi den blandt personer fra målgruppen. Derefter finjusterede vi det en smule og til sidst kom vi frem dette koncept, som fik stor ros fra både DR, målgruppen og eksaminatorerne på uddannelsen.

Projektet er kodet ved hjælp af Bootstrap. Derudover lavede vi en helt ny visuel identitet med bl.a. et nyt logo. Ydermere lavede vi en markedsføringsstrategi med indhold til SoMe.