Jem & fix

Beskrivelse af projektet

Dette projekt er lavet i løbet af min uddannelse i digital konceptudvikling og er lavet i samarbejde med min studiegruppe.

Jem & fix kom til os med et ønske om at få udviklet et koncept, som kan indsamle mere 1. parts data på en større del af deres målgruppe, så de kan intensivere deres nuværende markedsføring mod flere af deres potentielle kunder.

Jem&fix billede
Jem&fix billede

Overvejelser

Konceptet skulle være enkelt og passe ind i Jem & fixs visuelle identitet - det skulle se billigt ud og ikke indeholde nogen former for tilbud eller fordele. Vi interviewede målgruppen og fandt frem til deres ønsker, samt hvad der skulle til for at de ville afgive deres 1. parts data i form af bl.a. navn og email.

Vi kom derfor frem til at udvikle en quiz ved hjælp af gamification, som inddrager kunderne og underholder dem. Flere svarede at de var villige til at afgive deres data, hvis de havde mulighed for at få noget igen. Der var derfor et gavekort på 1000 kroner på højkant. Jem & fix syntes godt om konceptet og syntes at det passede godt ind i deres koncept som virksomhed.